14 Ιανουαρίου 2024

Technea.gr

Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη στην εφημερίδα «Βραδυνή της Κυριακής»

1 min read
pierrakakis11 | Technea.gr - Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε στις 22/11/2020 συνέντευξη στην εφημερίδα «Βραδυνή της Κυριακής» και την δημοσιογράφο Ειρήνη Μπέλλα.

Κύριε υπουργέ, το υπουργείο σας μαζί με αυτό του Υγείας έχει αναλάβει το πολύ δύσκολο εγχείρημα του εμβολιασμού. Πώς θα λειτουργήσουν τα διαδικτυακά κανάλια εξυπηρέτησης των ραντεβού; Έχετε εξαγγείλει κάποιους τρόπους. Ποιους άλλους εξετάζετε;

Σε μια τόσο δύσκολη άσκηση όπως είναι η οργάνωση του εμβολιασμού, η βέλτιστη απάντηση δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει την αξιοποίηση όλων των δυνατών καναλιών. Σε αυτό έρχεται να συμβάλει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αποστολή μας είναι να φτάσουμε σε κάθε πολίτη όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και αξιόπιστα. Εξετάζουμε από κοινού με το Υπουργείο Υγείας κάθε ενέργεια που θα επιτρέψει έστω και σε έναν επιπλέον πολίτη να κλείσει το ραντεβού του. Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία δεν θέλουμε να δημοσιοποιούμε σενάρια που δεν αποτελούν ειλημμένες αποφάσεις. Σύντομα θα ανακοινώσουμε το συνολικό πλέγμα των σημείων επαφής για τα ραντεβού.

Για όσους δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες προτείνετε ραντεβού μέσω φαρμακείων. Πώς θα λειτουργήσει αυτό; Δεν φοβάστε μήπως υπάρξουν μπερδέματα;

Όταν ανακοινωθούν οι τελικές παράμετροι του σχεδίου, θεωρούμε ότι όλος ο προγραμματισμός μας θα είναι απολύτως σαφής. Μέχρι τότε – και βασιζόμενοι μόνο σε όσα είναι ήδη αποφασισμένα – μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα τα εξής: ο εμβολιασμός θα γίνεται μόνο σε ειδικούς χώρους. Τα πολλαπλά σημεία θα αφορούν στο κλείσιμο των ραντεβού και θα καταλήγουν σε κοινή βάση δεδομένων, γι’ αυτό και θεωρούμε ότι δεν θα υπάρχουν θέματα τυχόν διπλοεγγραφών.

Ποιες είναι οι λεπτομέρειες και οι δυσκολίες που φοβάστε στην επιχείρηση «εμβολιασμός»; Τι πρέπει να προσέξετε;

Για να σχεδιάσουμε τα ραντεβού αναζητήσαμε παρόμοιες διαδικασίες με τις οποίες είμαστε εξοικειωμένοι. Και βρήκαμε ότι, τηρουμένων των αναλογιών, έχουν αρκετές ομοιότητες με το αεροπορικό check-in – οι δύο πτήσεις, η αλλαγή θέσης. Αντίστοιχα, το ραντεβού που θα προτείνουμε στους πολίτες θα είναι και για τις δύο δόσεις μαζί, ενώ θα τους δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουν τον προτεινόμενο τόπο και χρόνο.

Δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση σε εκατοντάδες παραμέτρους για να εξασφαλίσουμε την ακρίβεια εκτέλεσης των ραντεβού και να μην καθυστερήσει η αλυσίδα. Πιστεύουμε ότι ο σχεδιασμός που θα ανακοινώσουμε άμεσα και η υπευθυνότητα που θα επιδείξουν οι πολίτες θα έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα και στο τέλος θα βγούμε όλοι μαζί πιο δυνατοί από αυτή τη διαδικασία.

Από το Ταμείο Ανάκαμψης πόσα χρήματα θα διοχετευτούν σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού;

Από το συνολικό πακέτο, το 20% πρόκειται να κατευθυνθεί σε ψηφιακά έργα. Συνολικά υπολογίζουμε από όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία πάνω από έξι δισεκατομμύρια ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία, η οποία μας δίνει τα απαραίτητα μέσα για να υλοποιήσουμε ταχύτερα από όσο υπολογίζαμε το 2019 το σύνολο της στρατηγικής μας. Και σκοπεύουμε αυτή τη δυνατότητα να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο.

Ανακοινώσατε τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού η οποία ορίζει πάνω από 400 συγκεκριμένα έργα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών μέσα στην επόμενη τετραετία. Ποια από αυτά, τα πιο σημαντικά, θα δούμε να υλοποιούνται πρώτα και πότε ακριβώς;

Η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού χρειάστηκε να αναθεωρηθεί πριν ακόμα τεθεί προς διαβούλευση ακριβώς επειδή είχαμε τις νέες δυνατότητες του Ταμείου Ανάκαμψης, ώστε να αποτελέσει τον οδηγό μας στην αξιοποίησή του. Δουλεύουμε ταυτόχρονα πάνω σε πολλές δράσεις με κύριο γνώμονα την ψηφιακή ενδυνάμωση των πολιτών, ανάλογα με τις τρέχουσες ανάγκες τους.

Σε φάση ωρίμανσης έχουν μπει αρκετά έργα. Ένα από αυτά είναι το Know Your Customer, το οποίο θα διευκολύνει τους πολίτες να διαθέτουν προσωπικά τους στοιχεία αρχικά προς τις τράπεζες και κατόπιν σε μια σειρά δημοσίων και ιδιωτικών φορέων χωρίς να προσκομίζουν διάφορα έγγραφα – αυτονόητα, μόνο με δική τους επιλογή. Ένα άλλο είναι το Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών, το οποίο θα διευκολύνει την επαφή κράτους και πολίτη, η οποία πλέον θα γίνεται στα μέσα και τις διευθύνσεις επικοινωνίας που εκείνος θα επιλέγει.

Και τέλος, δημοπρατούμε ένα ακόμα μεγάλο έργο που αποτελούσε εκκρεμότητα, το ERP, δηλαδή το σύστημα ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο θα τεθεί πολύ σύντομα σε διαβούλευση.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς το gov.gr θα είναι πλέον εφαρμογή στα κινητά μας τηλέφωνα. Τι άλλο θα δούμε;

Όπως πολύ σωστά είπατε, μέχρι το τέλος του έτους θα διατίθεται η εφαρμογή του gov.gr για κινητά. Θα τεθεί επίσης σε λειτουργία η πλατφόρμα μέσω της οποίας θα διατίθενται τα ανοιχτά δεδομένα του Δημοσίου, ενώ μόλις ανακοινώσαμε την επέκταση των ψηφιακών ραντεβού με βιντεοκλήση και για τα προξενεία, στα πρότυπα που λειτουργεί η υπηρεσία στα ΚΕΠ, τις εφορίες και εσχάτως στον ΟΑΕΔ.

5G. Ποιο είναι το στοίχημα που βάζετε;

Το 5G φέρνει τεράστιες δυνατότητες που μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στη δημιουργία τόσο νέων θέσεων εργασίας όσο και προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Το στοίχημα είναι διπλό: η ταχεία ανάπτυξη των δικτύων πέμπτης γενιάς και η δημιουργία ενός οικοσυστήματος καινοτομίας με επίκεντρο το 5G.

Ο σχεδιασμός μας αναφορικά με την δημοπρασία αποσκοπούσε στον πρώτο στόχο – και η μεγάλη ανταπόκριση των παρόχων μας δικαίωσε. Σε ό,τι έχει να κάνει με τον δεύτερο στόχο, κεντρικό ρόλο έχει το Ταμείο «Φαιστός» που νομοθετήσαμε τον Οκτώβριο. Μέσω αυτού θα χρηματοδοτήσουμε ερευνητικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες από όλο το φάσμα της παραγωγής, οι οποίες θα σχετίζονται με το 5G. Η προσέγγισή μας είναι συνολικά καινοτόμα και πιστεύουμε βάσιμα ότι η αγορά και η κοινωνία ευρύτερα θα ανταποκριθούν εξίσου δημιουργικά, φέρνοντας την Ελλάδα στο προσκήνιο της ψηφιακής καινοτομίας.

About The Author

0Shares

Δείτε ακομα