Τι σημαίνουν οι ετικέτες rel=”noopener noreferrer nofollow” και πως επηρεάζουν το SEO;
1 min readΗ ασφάλεια στον ιστότοπό σας είναι μία από τις πιο σημαντικές πτυχές της ιδιωτικότητας ενός ιστότοπου. Ίσως καταλαβαίνετε τη σημασία της ύπαρξης HTTPS στο πρόθεμα URL σας ή γιατί χρειάζεστε ένα πιστοποιητικό SSL. Γνωρίζετε όμως τι σημαίνουν τα χαρακτηριστικά των ετικετών HTML noopener noreferrer nofollow και πότε πρέπει να τα χρησιμοποιείτε;
Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε τι σημαίνουν τα rel=”noopener noreferrer nofollow” και πότε πρέπει να τα χρησιμοποιείτε και πώς επηρεάζουν τον ιστότοπό σας από την άποψη του SEO.
Τι είναι το rel=”noopener noreferrer”;
Τα χαρακτηριστικά HTML rel=”noopener noreferrer” εμφανίζονται σε εξωτερικούς υπερσυνδέσμους. Συγκεκριμένα, η χρήση και των δύο χαρακτηριστικών noopener και noreferrer αποτρέπει:
- να φορτώνεται στην ίδια καρτέλα ο ιστότοπος που πλοηγείστε
- να μην εμφανίζεται ως κίνηση παραπομπής (backlink) στα αναλυτικά στοιχεία του ιστότοπου προορισμού
Μπορείτε να το δείτε και έτσι γραμμένο
01 | <a href="https://www.google.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer"> |
Το WordPress προσθέτει αυτόματα αυτά τα χαρακτηριστικά στους εξωτερικούς συνδέσμους που έχετε ορίσει να ανοίγουν σε νέο παράθυρο. Ας τα αναλύσουμε και ας δούμε τι κάνει το κάθε χαρακτηριστικό.
noopener
Εάν θέλετε να αποτρέψετε έναν εξωτερικό σύνδεσμο από το να αναλάβει τον έλεγχο του παραθύρου του προγράμματος περιήγησης του χρήστη σας, θα πρέπει να προσθέσετε ένα χαρακτηριστικό noopener. Σύμφωνα με το MDN,
“[noopener] instructs the browser to navigate to the target resource without granting the new browsing context access to the document that opened it. […] This is especially useful when opening untrusted links, in order to ensure they cannot tamper with the originating document…”
Εν ολίγοις, το noopener είναι σε μεγάλο βαθμό ένα μέτρο ασφαλείας για την αποτροπή της πρόσβασης κακόβουλων συνδέσμων στο πρόγραμμα περιήγησης ενός χρήστη (μια επίθεση phishing γνωστή ως tabnabbing). Στο παρελθόν, αφήνοντας μόνο το target=”_blank” στον σύνδεσμό σας, ανοίγατε αυτή την ευπάθεια ασφαλείας.
(Σύμφωνα με το Mozilla Developer Network (MDN), το χαρακτηριστικό target=”_blank” “παρέχει τώρα σιωπηρά την ίδια συμπεριφορά <rel>” με το noopener, ωστόσο καλόν είναι να συμπεριλάβετε και το noopener, δεδομένου ότι δεν κάνουν όλοι οι χρήστες κλικ σε συνδέσμους στους πιο ενημερωμένους και ασφαλείς browsers).
noreferrer
Ουσιαστικά, το noreferrer εμποδίζει τους εξωτερικούς ιστότοπους να γνωρίζουν ότι έχετε συμπεριλάβει συνδέσμους προς τον ιστότοπό σας, δηλαδή backlinks. Αυτό μπορεί να είναι σημαντικό για εσάς για λόγους προστασίας της ιδιωτικότητας σας ή της ασφάλειας. Eίναι ένα χαρακτηριστικό που θα θέλατε να σκεφτείτε καλά πριν το εφαρμόσετε στους συνδέσμους σας. Η χρήση του εξαρτάται πραγματικά από τις προτιμήσεις σας.
Η ιδιότητα noreferrer μασκάρει τους συνδέσμους παραπομπής στα analytics προορισμού. Προστατεύει τις πληροφορίες του ιστότοπού σας από το να μεταφερθούν στον ιστότοπο στον οποίο που πλοηγούνται οι χρήστες σας. Ως αποτέλεσμα, αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι σύνδεσμοι να εμφανίζονται ως Άμεση κίνηση στο Google Analytics και όχι ως κίνηση παραπομπής από τον συγκεκριμένο τομέα σας.
Εάν κάποιος πλοηγείται στον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας έναν σύνδεσμο που δεν περιλαμβάνει noreferrer, τότε θα μπορείτε να δείτε τον ιστότοπό του να εμφανίζεται στον σύνδεσμο παραπομπής στο ταμπλό του Analytics. Αν όμως ο σύνδεσμος περιλαμβάνει noreferrer, τότε θα εμφανίζεται ως Direct Traffic. Μπορείτε να βρείτε αυτές τις λίστες στο Google Analytics στην ενότητα Acquisition > All Traffic > Channels and Acquisition > All Traffic > Referrals.
nofollow
Η προσθήκη του χαρακτηριστικού nofollow σε έναν σύνδεσμο που περιλαμβάνει rel=”noopener noreferrer” σας επιτρέπει να συνδέεστε με άλλους ιστότοπους χωρίς να φαίνεται ότι εγκρίνετε το περιεχόμενο ή την προοπτική τους. Η Google λέει ότι αυτό το χαρακτηριστικό πρέπει να χρησιμοποιείται “για περιπτώσεις όπου θέλετε να συνδεθείτε σε μια σελίδα αλλά δεν θέλετε να εγκρίνετε κάποιες παραμέτρους ή οτιδήποτε άλλο πχ credits στην άλλη σελίδα”.
Βασικά, το nofollow δηλώνει στη Google ότι δεν θέλετε να νομίζει ότι υποστηρίζετε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο μόνο και μόνο επειδή συνδέετε σε αυτόν. Υπάρχει ένας αριθμός παρόμοιων χαρακτηριστικών συνδέσμου που βοηθούν τη Google να κατανοήσει την πρόθεση πίσω από έναν σύνδεσμο, συμπεριλαμβανομένων χαρακτηριστικών για επισημάνσεις όπως “το “χορηγούμενο” ή “δημιουργικό” που δημιουργείται από χρήστες (πολλά από τα οποία μπορούν να προστεθούν μέσω της σήμανσης Schema).
Εν ολίγοις, η προσθήκη και των τριών χαρακτηριστικών – noopener, noreferrer και nofollow – σε έναν σύνδεσμο λέει στη Google ότι:
- Θέλετε να προστατεύσετε του χρήστες του ιστότοπού σας από δυνητικά κακόβουλους εξωτερικούς συνδέσμους (noopener)
- Δεν θέλετε να εμφανίζεται στα δεδομένα ανάλυσης του ιστότοπου που πλοηγείται ο χρήστης ως παραπεμπόμενη επισκεψιμότητα (noreferrer) κάτι σαν backlink ας το πούμε.
- Δεν είστε πρόθυμοι να υποστηρίξετε το περιεχόμενο ή τον δημιουργό στον οποίο παραπέμπετε (nofollow)
Το χαρακτηριστικό nofollow φαίνεται αρκετά συγκεκριμένο, οπότε μάλλον θα πρέπει να το χρησιμοποιείτε μόνο κατά περίπτωση και όχι ως γενικό κανόνα. Πολλά ιστολόγια ρυθμίζουν τα τμήματα σχολίων τους σε nofollow για να αποφύγουν το spam σχολίων από bots και άτομα που δεν συνεισφέρουν στη συζήτηση.
Πότε να χρησιμοποιήσετε το “noopener noreferrer”
Εάν θέλετε ο ιστότοπός σας να είναι όσο το δυνατόν πιο ασφαλής για τους επισκέπτες σας και δεν θέλετε μία ισχυρή στρατηγική backlink, τότε χρησιμοποιείστε rel=”noopener noreferrer” . Όμως όταν παραπέμπετε σε εσωτερικές σελίδες εντός του ιστότοπού σας θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση τους.
Η χρήση του rel=”noopener noreferrer” δείχνει στη Google ότι ενδιαφέρεστε για την ασφάλεια των συνδέσμων και δεν θέλετε ορισμένοι ιστότοποι να αναγνωρίζουν τον ιστότοπό σας ως παραπομπή.
Συνολικός αντίκτυπος του “noopener noreferrer” στο SEO
Όταν χρησιμοποιείτε τα χαρακτηριστικά rel=”noopener noreferrer” στους εξωτερικούς συνδέσμους σας, αυτό δεν θα πρέπει να έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στη στρατηγική SEO των backlink σας. Κανένα από τα δύο χαρακτηριστικά δεν θα προκαλέσει πλήγμα στις κατατάξεις σας στο τεχνικό SEO. Στην πραγματικότητα, η χρήση του noopener μαζί με το target=”_blank” θα παρέχει καλύτερο on-page SEO, επειδή οι χρήστες θα παραμένουν στον ιστότοπό σας ακόμη και όταν πλοηγούνται σε άλλον.
Ωστόσο, το noreferrer θα εμποδίσει τη Google να αναγνωρίζει πότε συνδέεστε με ιστότοπους άλλων. Και, οι ιδιοκτήτες άλλων ιστότοπων δεν θα μπορούν να δουν πότε συνδέεστε με αυτούς.
Αυτό σημαίνει ότι αποκλείετε τη δυνατότητα backlinks. Εξάλλου, αν δεν δίνετε στους ιδιοκτήτες των ιστότοπων τη δυνατότητα να βλέπουν την παραπομπή σας όταν περνούν από τα αναλυτικά τους στοιχεία, δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι προέρχεται από εσάς.
Εσείς χρησιμοποιείτε rel=”noopener noreferrer” στους υπερσυνδέσμους σας; Γιατί ή γιατί όχι; Γράψτε μας ένα σχόλιο και ενημερώστε μας για τη γνώμη σας.