14 Ιανουαρίου 2024

Technea.gr

Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Το Jumbo είναι ένας ισχυρός βοηθός προστασίας προσωπικών δεδομένων για το iOS που καθαρίζει τα κοινωνικά σας προφίλ

1 min read
Jumbo Poster | Technea.gr - Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Το Jumbo είναι ένας ισχυρός βοηθός προστασίας προσωπικών δεδομένων για το iOS που καθαρίζει τα κοινωνικά σας προφίλ.

Τα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βλέπε facebook, twitter κ.λ.π. έχουν εδώ και καιρό αρκετές ρυθμίσεις απορρήτου για να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε ποιος μπορεί να δει τις αναρτήσεις σας.

Ωστόσο, ξαφνικά, βρισκόμαστε έκπληκτοι όταν ανατρέχουμε λίγο πιο πίσω στο παρελθόν και ανακαλύπτουμε ότι έχουμε δημοσιεύσει περισσότερα από όσα θα θέλαμε – είτε πρόκειται για ένα tweet σχετικά με το νέα μας κούρεμα και πόση εντύπωση θα κάνουμε, είτε “για μία παλιά αγάπη μη μιλάς” που λέγαν και οι πυξ λαξ. Το Jumbo, είναι μία νέα εφαρμογή βοηθού προστασίας προσωπικών δεδομένων για το iOS που επιχειρεί να μα συμμαζέψει λίγο τα ασυμμάζευτα στις ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου.

Ενώ η εφαρμογή συναντά αρκετά εμπόδια και περιορισμούς στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμη σε όποιον θέλει να μειώσει το ποσό των δεδομένων που έχουν απομείνει γύρω από τον κοινωνικό ιστό.

Το Jumbo είναι το πνευματικό τέκνο του Pierre Valade. Άρχισε να εργάζεται για την εφαρμογή μετά την προηγούμενη εταιρεία του, το κοινωνικό ημερολόγιο app Sunrise, που πουλήθηκε στη Microsoft. “Το κλίμα γύρω από την ιδιωτικότητα άλλαξε εντελώς πέρυσι”, λέει ο Valade. Το σκάνδαλο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής Cambridge Analytica έφερε νέα δεδομένα και στον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα που διανέμονται πριν από χρόνια μπορούσαν να επιστρέψουν για να μας αναστατώσουν.

Ο Valade με μια ομάδα έξι ατόμων που εδρεύει στη Νέα Υόρκη άρχισαν να αναπτύσσουν μια εφαρμογή που σύντομα θα μπορούσε να γίνει ο ψηφιακός δικηγόρος σας, ένας “εμπιστευματοδόχος δεδομένων” που διαχειρίζεται τις ρυθμίσεις απορρήτου εκ μέρους σας.

Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι το Jumbo (βλέπε Γαϊτάνος, Πασχαλινή διαφήμιση για τα Jumbo….χμμμμ μάλλον όχι) , το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο στο iOS. (Μια έκδοση Android είναι στα σκαριά.)

Για αρχή, η εφαρμογή διαχειρίζεται το απόρρητο σας σε τέσσερις διαφορετικές υπηρεσίες: το Twitter, το Facebook, τη μηχανή αναζήτησης Google  και την Alexa του Amazon. Στο μέλλον, το Jumbo σχεδιάζει να διαχειρίζεται την ιδιωτική σας ζωή στο Instagram και στο Tinder.

ImageJoiner 2019 04 08 at 6 | Technea.gr - Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Συνδέστε το λογαριασμό σας με το twitter και το Jumbo θα διαγράψει τα tweets στο χρονικό πλαίσιο της επιλογής σας. (Επιλέξαμε να αφήσουμε τα tweets που λήγουν μετά από ένα μήνα.) Ο κωδικός πρόσβασης Twitter αποθηκεύεται στην κλειδοθήκη του iOS, όχι στο Jumbo – μέρος της προσπάθειας της εταιρείας να συλλέξει όσο το δυνατόν λιγότερα δεδομένα για τους πελάτες της.

Πατήστε το κουμπί “έναρξη καθαρισμού” και το Jumbo θα διαγράψει τα tweets σας και θα μετακινηθούν σε ένα αρχείο που είναι διαθέσιμο μέσα στην εφαρμογή Jumbo. Το αρχείο δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο – αυτή τη στιγμή δεν έχει λειτουργία αναζήτησης, επομένως πιθανώς ίσως να χρησιμεύσει σαν ένα είδους backup.

Λόγω περιορισμών στο API του Twitter, το Jumbo μπορεί να διαγράψει έως και τα τελευταία 3.200 tweets σας. (Αυτό ισχύει και για άλλες υπηρεσίες tweet-deleteing.) Η εφαρμογή πρέπει επίσης να παραμείνει στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια του καθαρισμού. Αν μεταπηδήσετε σε άλλη εφαρμογή μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί.

Ως αποτέλεσμα, αν έχετε δεκάδες χιλιάδες tweets, θα πρέπει να επιστρέψετε και να εκτελέσετε χειροκίνητα την υπηρεσία καθαρισμού. Στη συνέχεια, το Twitter θα αρχίσει να επιστρέφει τα tweets πέρα ​​από τα 3.200 που μόλις διαγράψατε, ώστε να μπορείτε να απαλλαγείτε από ακόμα περισσότερα. Δυστυχώς είναι μια τροχοπέδη γιατί πρέπει να επαναλαμβάνετε διαρκώς την ίδια διαδικασία αλλά αυτοί είναι οι περιορισμοί στο API.

Συγκριτικά, η εμπειρία του Facebook είναι κάπως καλύτερη. Συνδεθείτε χρησιμοποιώντας το Jumbo και η εφαρμογή θα περάσει από τις 40 περίπου ρυθμίσεις της εταιρείας και θα τις αλλάξει για να περιορίσει την προβολή των αναρτήσεων σας. Το Jumbo έχει τρεις αυτόματες κατηγορίες ρυθμίσεως απορρήτου “αδύναμες”, “μεσαίες” και “ισχυρές” .

Η μεσαία ρύθμιση κάνει τις περισσότερες από τις πληροφορίες του προφίλ σας διαθέσιμες μόνο σε φίλους. η ισχυρή ρύθμιση καθιστά τις περισσότερες από αυτές τις πληροφορίες ορατές μόνο σε εσάς.

Το Facebook δεν προσφέρει API για να επιτρέψει στους προγραμματιστές να αλλάξουν τις ρυθμίσεις απορρήτου, οπότε ο Jumbo πρέπει να τις μαντέψει. Στην ουσία, η εφαρμογή χρησιμοποιεί δέσμες ενεργειών για να μιμηθεί τη διαδικασία κάνοντας κλικ στις διάφορες ρυθμίσεις για να τις αλλάξετε στις προτιμήσεις σας. “Δεν κάνουμε τίποτα που δεν θα μπορούσατε να κάνετε μόνοι σας”, λέει ο Valade. “Προσπαθούμε να είμαστε  το τρίτο σας χέρι που εργάζεται για λογαριασμό σας για να σας βοηθήσουμε να απλοποιήσετε και να λάβετε αποφάσεις σχετικά με ένα πολύπλοκο σύστημα”.

Το Jumbo μπορεί επίσης να περιορίσει το χρονικό διάστημα που η Google αποθηκεύει τα αποτελέσματα αναζήτησης και μπορεί να διαγράψει τις φωνητικές εγγραφές που αποθηκεύει το Amazon με τη χρήση της Alexa. Στο μέλλον, το Jumbo ελπίζει να σας αφήσει να καθαρίσετε τις δημόσιες αναρτήσεις σας στο Instagram και να διαγράψετε τις συνομιλίες σας στο Tinder.

Όλα αυτά όμως εξαρτώνται  από τις ρυθμίσεις απορρήτου που διαθέτει το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και τις οποίες μπορεί  το  Jumbo διαχειρίζεται. Ο Valade λέει ότι δεν έρχεται σε επαφή με το Facebook, το Twitter ή άλλους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης.

Είναι πολύ πιθανό όμως για να περιοριστεί η διεπαφή μεταξύ των χρηστών και των ρυθμίσεων απορρήτου τους, να εισάγουν για παράδειγμα ένα CAPTCHA έτσι ώστε να περιορίσουν τέτοιου είδους εφαρμογές και να σας κάνουν τη ζωή λίγο δυσκολότερη. Κάτι τέτοιο βέβαια θα είχε αρνητικές συνέπειες αλλά μικρό το κακό εφόσον  θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ότι μια εφαρμογή όπως το Jumbo δημιουργεί ανησυχίες για την ασφάλεια των χρηστών.

Μην ξεχνάτε ότι πλέον τα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στηρίζονται στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και τις αναρτήσεις τους διότι από αυτά δημιουργείται το κοινωνικό τους προφίλ έτσι ώστε να είναι εύκολο και βιώσιμο το σερβίρισμα της κατάλληλης διαφήμισης.

George S. Metallidis

TechNode.gr – Νέα τεχνολογίας

 

About The Author

0Shares

Δείτε ακομα